Welcome to our forums! Log in or Sign up to be able to participate!

Atari XEGS vs NES ή για την ακρίβεια πως θα είχε ελπίδα η Atari

Discussion in 'Υπόλοιπες Κονσόλες' started by ChrisTOS, Nov 2, 2017.

  1. ChrisTOS

    ChrisTOS Retro Member

    Joined:
    Oct 24, 2016
    Messages:
    132
    Likes Received:
    156
    Ιστορικά στοιχεία

    30 χρόνια πριν, η Atari είδε το NES να διαλύει το 7800, να εξαφανίζει το 2600 ενώ το 5200 είχε παραμείνει στη σκέψη όλων μια κακή ιδέα. Όλων; Όχι. Πάντα υπάρχει κάποιος που αντιστέκεται και θα αντιστέκεται για πάντα στους εισβολείς (της άπω ανατολής αυτή τη φορά) και τον ρόλο θα τον έπαιζε πάλι το 8-bit διαμάντι της Atari.
    Άγνωστο τι σκεφτόταν τότε οι επιτελείς της Atari, αλλά μάλλον θα πήγε κάπως έτσι. Έχουμε αυτά τα 8-bit computers με μια βιβλιοθήκη μερικών χιλιάδων τίτλων που το NES θα κάνει να δει τέτοιον αριθμό διακόσια χρόνια με την πολιτική της Nintendo. Επίσης είναι φτηνό να το φτιάξουμε. Όμως σίγουρα κάποιος θα σκέφτηκε ότι το ίδιο είχαν κάνει με το 5200 και αυτό βυθίστηκε στα βαθιά σκούρα μπλε νερά του Ατλαντικού. Κανένα πρόβλημα λένε, το κάνουμε ένα facelift, το βάφουμε γκρί αλλά ST, το κάνουμε μικρότερο και ξεχνάμε αυτά τα αναλογικά joystick που δεν δούλεψαν ποτέ. Βάζουμε κι ένα αποσπώμενο πληκτρολόγιο και ένα light gun που έχουν όλα τα κουλ παιδιά και είμαστε έτοιμοι.
    -Κι' όμως κάτι του λείπει, αναφώνησαν..
    -Χμμ... Παστέλ! *
    Xegs-transparent.png
    Κι εγένετο XEGS!

    Στα σοβαρά τώρα υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ του XEGS και του 5200, όπως το FREDDY chip αλλά και κάποιες άλλες λίγο πιο τεχνικές όμως στην ουσία πρόκειται για το ίδιο σύστημα.
    Όμως το θέμα είναι αν θα μπορούσε το εν λόγω μηχάνημα τεχνολογίας 1978 να ανταγωνιστεί το κατά πέντε χρόνια νεότερο NES με την Ιαπωνική του τεχνολογία.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά
    Εδώ δεν θα κάνουμε ανάλυση του NES γιατί έχουν γραφτεί τόσα και τόσα που μια επανάληψη θα είναι πιο βαρετή και από πρόλογο κουλτουριάρικης ταινίας στην ΕΡΤ-3 αλλά μια μικρή σύγκριση θα είναι λίγο χρήσιμη.

    Έχουμε και λέμε:
    CPU: MOS 6502 στα 1,79MHz και για τα δύο (looking good XEGS).
    Ανάλυση οθόνης: NES: 256x240 | XEGS: 160x192 (για τα περισσότερα παιχνίδια - not so hot but workable)
    Παλέττα: NES 54 | XEGS: 256
    RAM: NES: 16KB (2 on board more on cartridge) | XEGS: 64KB (Τους έχουμε αφεντικό - παίρνουμε και αιχμαλώτους αν θέλουμε)
    Cartridge: NES: 384KB (max) | XEGS: 128KB (max) (Θα παλέψουμε μέχρις εσχάτων και θα νικήσουμε!)
    Sprites: 64 - 8 ανά γραμμή | XEGS: 4 - Player, 4 - Missile και soft sprites (θα το δούμε μετά).
    Ήχος: NES: ένα PSG 5 κάναλο| XEGS: POKEY 4 κάναλο arcade sound chip

    Το σημαντικό είναι ότι το NES έχει arcade τύπου display, δηλαδή τα background δημιουργούνται με tiles όπως για παράδειγμα στο Daimakaimura...

    Στα χαρτιά το XEGS είναι πίσω από το NES αλλά δεν είναι μια διαφορά που δεν καλύπτεται (στα χαρτιά). Άλλωστε έχει περισσότερη μνήμη και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

    Σύγκριση παιχνιδιών:
    Εδώ έρχονται τα δύσκολα. Το XEGS είχε 32 παιχνίδια, τα περισσότερα των οποίων είναι επανακυκλοφορίες υπάρχοντων τίτλων. Αλλά αυτό δεν είναι και πολύ ενδιαφέρον μιας και δεν μας πολυενδιαφέρει τι χρώμα είχαν τα cartridges. Αυτό που είναι κύριο, είναι ότι τα περισσότερα παιχνίδια των 8-μπιτων Atari είναι σαν να έβαλες περισσότερο χρώμα και κάποια γραφικά στο 2600. Επίσης ίσως και ακόμα σημαντικότερο είναι ότι πολλά από αυτά αντιπροσωπεύουν μια παλιότερη γενιά Arcades, που ναι μεν κατανάλωσε περισσότερα κέρματα και από την Fontana di Trevi αλλά δεν αρκούσε να καλύψει τους παίκτες το 1987.

    Το μάρκετινγκ (κάπου έδω πρέπει να γελάσουμε) της Atari βασίστηκε στην πολυπλοκότητα των παιχνιδιών για υπολογιστές, έτσι διαφημίστηκε το Flight Simulator II που ναι μεν είναι εντυπωσιακό, αν δεν το είχες δει σε 16-bit, αλλά απευθύνεται σε άλλο είδος gamer.



    Επίσης αν δούμε την εικόνα, βλέπουμε δύο παιδιά να παίζουν σε monitor και σε γραφείο. Και αυτό είναι διαφορετικό από αυτό που συνέβαινε. Και ναι μεν, εγώ είχα την τρομερή τύχη (αν και ξέρω πολλού που διαφωνούν με αυτή την εκτίμηση) να έχω την παλιά ασπρόμαυρη μας τηλεόραση στο δωμάτιο μου, αυτό δεν ήταν συχνό φαινόμενο.

    Η Atari δεν ήξερε αν αυτό που πουλάει είναι υπολογιστής ή κονσόλα. Όπως θα δούμε κι εδώ:



    Ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή του Lode Runner όπου το NES με τα καλύτερα sprites φαίνεται αρκετά καλύτερο και έχει και scrolling. Σίγουρα όμως το XE έχει εξαιρετικό animation. Αλλά μην ξεχνάμε ότι τα παιχνίδια πουλιόνταν μέσω screenshots!

    Επίσης, το XE δεν απέκτησε ποτέ R-Type, Life Force, Double Dragon, Ghosts and Goblins και άλλους μεγάλους τίτλους που θα μπορούσαν να πουλήσουν μηχανήματα. Ούτε καν κάποια από τα δημοφιλή παιχνίδια της Atari εκείνης της εποχής. Αλλά αυτό θα το δούμε σε επόμενο post ;)

    Πιο συγκεκριμένα:
    Φόρτωσα λοιπόν δυο emulators (γιατί δεν μπορώ να στήσω XE και NES) και είπα να δω 5-6 παιχνίδια που υπάρχουν στις δύο πλατφόρμες. Θα βάλω screenshots για να μην σέρνεται ο browser σας αλλά και πάλι σας καλώ να τα δείτε σε βίντεο ή ακόμα καλύτερα (στις περισσότερες περιπτώσεις) να τα παίξετε για να αποκτήσετε καλύτερη άποψη.

    Game 1: Gyruss (χωρίς πίτα)

    Λοιπόν αυτό το παιχνίδι το έχω αγαπήσει. Λατρεύω τη μουσική του και το gameplay. Αλλά δεν το είχα παίξει στο NES. Στα θετικά για το Atari, το POKEY (κατ' εμέ) σκίζει το PSG. Η μουσική μου ακούγεται καλύτερα, πιο μεταλλική, πιο καθαρή. Στα επίσης θετικά, είναι πιο κοντά στο Arcade. Το NES από την άλλη μπορεί να περηφανεύεται για τα πιο όμορφα γραφικά, το καλύτερο framerate, τα καλύτερα χρώματα και τις προσθήκες στο gameplay. Τι πιστεύω; Παίζει λίγο καλύτερα στο NES αλλά τα γραφικά είναι αυτά που δίνουν την μεγάλη διαφορά υπέρ του.
    5078-ingame-Gyruss.png gyruss_us_2.gif


    2. Millipede

    Για να δούμε και ένα παιχνίδι της Atari.. ή καλύτερα όχι. Λοιπόν η έκδοση για το Α8 είναι άθλια. Αργό, άσχημο, κακό. Το NES το σκίζει εύκολα και χωρίς να χρειάζεται να κουραστεί κιόλας.

    5403-ingame-Millipede.png millipede_1984_2.gif

    3. Galaxian

    Εδώ πάλι η ταχύτητα είναι αυτή που δίνει την νίκη στο NES. Τα γραφικά αν και καλύτερα στην κονσόλα της Nintendo δεν έχουν τόση διαφορά από την έκδοση της Atari. Το Galaxian είναι εκεί και στις δύο εκδόσεις αλλά παίζει λίγο καλύτερα στο NES. Πάντως το POKEY και εδώ δείχνει τα δόντια του. Όπως και αν έχει αν θέλετε ένα καλό Galaxian στο Atari, προτιμήστε το Galactic Chase. Το PSG έκανε καλύτερη δουλειά εδώ.
    5008-ingame-Galaxian.png Galaxian_2.gif
    4. Joust

    Εδώ την νίκη θα την δώσω στο Atari. Αν και τα γραφικά του Nintendo έίναι καλύτερα (μήπως να σταματήσω να το γράφω, έγινε κλισέ), το παιχνίδι παίζει απλά καλύτερα στον XEGS. Η χήνα έχει καλύτερη απόκριση στο joystick και τα ηχητικά εφέ του POKEY είναι απλά καλύτερα. Το ευχαριστήθηκα πολύ περισσότερο στο Atari από ότι στο Nintendo.

    5. Pacman

    Ο Pacman και η Atari έχουν κάποια θεματάκια. Αντίθετα η Miss Pacman τα πάει καλύτερα. Μάλλον κάτι θέλει να μας πει η κυρία αλλά δεν το έχουμε αντιληφθεί. Όπως και να' χει Το NES είναι λίγο πιο κοντά στο Arcade και έχει καλύτερα γραφικά. Επίσης παίζει πιο γρήγορα. Αλλά και στον XEGS είναι μια χαρά. Απλά λίγο πιο βαρετό. Ο ήχος πάει στην Nintendo.

    6. Commando

    Εδώ η Atari έκανε πραγματικά καλή δουλειά, αν και τα γραφικά είναι κατά τη γνώμη μου λίγο χειρότερα από του NES είναι εξαιρετικά. Επιπλέον το παιχνίδι είναι εξαιρετικά ομαλό. Αυτό που όμως είδα είναι η πραγματικά μεγάλη διαφορά στο sprte h/w. Το NES έβγαλε τα διπλάσια και sprite κάτι που όμως έκανε το παιχνίδι πιο δύσκολο αλλά και πιο κοντά στο Arccade. Βέβαια, παρατήρησα και πολλά προβλήματα με τα sprite, αλλά θα τα αποδώσω στον emulator μην τυχόν και αδικήσω το NES. Όμως σαν gameplay, προτιμώ το Atari, ήταν απλά πιο ευχάριστο.

    4769-ingame-Commando.png commando_5.gif

    Έτσι λοιπόν έχουμε 4-2 για το NES. Όμως αν το δούμε από τη σκοπιά των εικόνων στα περιοδικά είναι 6-0 και αυτό δεν είναι καλό. Στο επόμενο post θα δούμε τι θα μπορούσε να κάνει η Atari για να ανατρέψει την κατάσταση με διάφορα παιχνίδια.
     
    turrican, dimfil, clemenza and 3 others like this.
  2. geoanas

    geoanas Commodore Vampire Staff Member

    Joined:
    Oct 21, 2012
    Messages:
    4,744
    Likes Received:
    957
    Location:
    Earth
    Δεν έχω ούτε XEGS (ούτε καν είδα ποτέ μου ζωντανά), ούτε NES. Με όσα διάβασα κατάλαβα αρκετά και περιμένω τη συνέχεια.

    Η δημοσίευση είναι από εκείνες που πρέπει να γίνουν 'sticky'. Άψογος!
     
  3. Pr  Dakkar

    Pr Dakkar Retro Enthusiast

    Joined:
    Feb 8, 2013
    Messages:
    302
    Likes Received:
    134
    Location:
    "48°52.6′S 123°23.6′W"
    Από κάτι τέτοιο δεν έχεις χάσει το παιχνίδι από τα αποδυτήρια ?

    Αν δεν κάνω λάθος τα arcades της Sega είχαν πάντοτε από αξιοπρεπείς/προσεγμένες εώς εξαιρετικές conversions στις αντίστοιχες κονσόλες της Sega (στα πλαίσια των hardware δυνατότητων της κονσόλας πάντα)
     
  4. ChrisTOS

    ChrisTOS Retro Member

    Joined:
    Oct 24, 2016
    Messages:
    132
    Likes Received:
    156
    Ναι έτσι είναι γενικά. Αλλά θα μου επιτρέψεις να έχω κρατήσει κάποιες εκπλήξεις.
     
    geoanas and dR_wH0 like this.
  5. ChrisTOS

    ChrisTOS Retro Member

    Joined:
    Oct 24, 2016
    Messages:
    132
    Likes Received:
    156
    Στο δεύτερο μέρος θα δούμε παιχνίδια στα οποία η Atari αποφάσισε να πάει ενάντια στη Nintendo head to head που λέμε και στα χωριά μας. Και αν είσαι ο Jack και θεωρείς ότι η επιχειρηματικότητα είναι πόλεμος, υπάρχει καλύτερος τρόπος να το κάνεις από το να πάρεις τα όπλα του αντιπάλου σου, να τα γυρίσεις ανάποδα και να τα πετάξεις στη μούρη του;
    Αν απαντήσατε όχι.. πολύ καλά κάνατε!

    Mario Bros (πριν γίνουν supe(ς)r)
    Πριν πολλά πολλά χρόνια, η Atari ήταν το αφεντικό στις homeconsoles (και το 1987 υπήρχαν περισσότερες 2600 απ' ότι NES - citation needed) και η κάθε εταιριούλα της Ιαπωνίας που ήθελε να κάνει κάτι καλό για τον εαυτό της, έπρεπε να μπει στην αμερικανική αγορά. Και έτσι είχαμε την συμφωνία με την Atari για μεταφορά των Arcade της Nintendo στα συστήματα οικιακής διασκέδασης της πρώτης. Πρώτο και καλύτερο η Μασκότ της Ιαπωνικής εταιρείας, ο Ιταλός υδραυλικός (φαντάζεστε τον ξεσηκωμό της Ιταλικής κοινότητας αν έβγαινε ένα τέτοιο στερεότυπο σήμερα;).




    Γνώση το Mario Bros είχε βγει για το 5200 και όλοι όσοι είχαμε 8-bit Atari μπορούσαμε να το βρούμε σε μια "ανεπίσημη" (we'd surely avoid scurvy if we all ate an orange) έκδοση. Αλλά με το XEGS απ' ότι φαίνεται (αν και η πηγή είναι όσο πιο αναξιόπιστη γίνεται) έχασαν τον κώδικα οπότε έπρεπε να το ξαναφτιάξουν. Και παίζει και δείχνει υπέροχα. Είναι μια πραγματικά εξαιρετική μεταφορά και συγκρίσιμο με το NES σε όλα εκτός ίσως από την ταχύτητα. Προσωπική άποψη, αυτό βοηθάει και λίγο το gameplay και μοιάζει και λίγο design choice.

    Donkey Kong & Jr
    Η ιστορία γνωστή ο υδραυλικός μαλώνει με το γορίλα και την πατάνε οι αθώοι. Και αυτή τη φορά η διαμάχη είναι πολύ κοντά. Λίγο καθαρότερα και πιο λεπτομερή γραφικά το NES, ωραίος ήχος και στα δυο μηχανήματα, δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην ταχύτητα. Γενικά δεν μπορούμε να πούμε ότι το NES έχει μια καθαρή νίκη και είναι ξεκάθαρα προσωπική η άποψη σε ποιο μηχάνημα μας αρέσει να τα παίζουμε. Ίσως αν ήθελα να πω κάτι πιο θετικό για τα γραφικά του NES να πω ότι φαίνονται φωτεινότερα, αν αυτό έχει κάποιο νόημα.

    donkey_kong_atari_5.gif donkey_kong_junior_3.gif

    4847-ingame-Donkey-Kong.png 4850-ingame-Donkey-Kong-Jr..png

    Γενικά μπορούμε να πούμε ότι στα παιχνίδια της Nintendo, οι εκδόσεις του Atari είναι πάρα πολύ καλές και μάλλον αυτό δεν θα πολυάρεσε στους Ιάπωνες. Φαντάζεστε αν το licencing agreement κάλυπτε και το Super Mario?
     
    geoanas, dR_wH0, clemenza and 3 others like this.
  6. turrican

    turrican Retro Mentor

    Joined:
    Jun 13, 2012
    Messages:
    1,870
    Likes Received:
    662
    Location:
    banned
    Το "ρούφηξα" !!!
    Μακάρι ο ChrisTOS να έβρισκε το χρόνο (αφήνοντας για λίγο τα άλλα projects του) να μας χαρίζει πιο συχνά τις σκέψεις του!
    Με χιούμορ, περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο, την κατάσταση της κονσόλας (καθώς και τη γεωπολιτική κατάσταση).
    Το XEGS ρίχτηκε γυμνό να αντιμετωπίσει τα μεγαθήρια....
     
    geoanas likes this.
  7. dR_wH0

    dR_wH0 Administrator Staff Member

    Joined:
    Mar 24, 2012
    Messages:
    4,717
    Likes Received:
    649
    Αγνοούσα πλήρως την ύπαρξη του!

    XEGS - αυτό ήταν μηχάνημα ρε φίλε! Αλλά όπως είπε σωστά ο Turri, ρίχθηκε γυμνό στα μεγαθήρια...
     
  8. ChrisTOS

    ChrisTOS Retro Member

    Joined:
    Oct 24, 2016
    Messages:
    132
    Likes Received:
    156
    Τα τοπ παιχνίδια του NES είναι μια μεγάλη υπόθεση. Υπάρχουν πολλές λίστες που έχουν πολλά κοινά και πολλές διαφορές. Εγώ θα πάω με την λίστα της Nintendo και τα παιχνίδια που διάλεξε για το NES Mini Classic.

    Ballon Fight
    Bubble Bobble
    Castlevania
    Castlevania 2 Simon´s Quest
    Donkey Kong
    Donkey Kong Jr.
    Double Dragon 2
    Dr. Mario
    Excitebike
    Final Fantasy
    Galaga
    Ghosts'n Goblins
    Gradius
    Ice Climper
    Kid Icarus
    Kirby´s Adventure
    Mario Bros.
    Mega Man 2
    Metroid
    Ninja Gaiden
    Pac-Man
    Punch Out
    Star Tropics
    Super C
    Super Mario Bros. 1
    Super Mario Bros. 2
    Super Mario Bros. 3
    Tecmo Bowl
    The Legend of Zelda
    The Adventure of Link (Zelda 2)

    Δεν υπάρχει αμφιβολία για το πόσο καλά είναι αυτά τα παιχνίδια. Εκεί που υπάρχει αμφιβολία είναι για το κατά πόσο ο XEGS έχει τα ίδια παιχνίδια ή αντίστοιχα τα οποία είναι στο ίδιο επίπεδο σε γραφικά και gameplay. Ευτυχώς η Ninty μου έκανε την δουλειά ευκολότερη βάζοντας 4 παιχνίδια που έχουμε ήδη δει οπότε μένουμε στα 26! Στην πορεία και ανάλογα με την διάθεση μου θα μειωθούν περισσότερο.

    Για παράδειγμα, δεν υπάρχει Bubble Bobble ή κλώνος του (τουλάχιστον μέχρι το 1993 που ορίζω ως καταληκτική ημερομηνία γιατί έτσι αυθαίρετα).

    Για να δούμε μερικά λοιπόν:

    Έχουμε το Cavernia το οποίο είναι το τυπικό side scrolling platform με ωραία γραφικά (για Α8) που όμως έχει αρκετά τρωτά. Αν και σκρολλάρει ομαλότατα ο χειρισμός του είναι λίγο περίεργος και δεν τον συνηθίζεις αμέσως. Επιπλέον το επίπεδο δυσκολίας από το πρώτο κιόλας επίπεδο είναι αρκετά μεγάλο και θεωρώ ότι προκαλεί cheap deaths. Μπορώ να πω όμως ότι είναι καλύτερο από ότι περίμενα.
    6/10 Super Mario 1.


    Eπίσης από την Zeppelin Games έχουμε το Ninja Commando και αν το Cavernia είναι δύσκολο αυτό είναι απλά unplayable. Ο μόνος λόγος που θα έπαιζα αυτό το παιχνίδι είναι γιατί μόλις το είχα αγοράσει και απλά είχα βαρεθεί όλα τα υπόλοιπα που θα είχα. Στπ Atarimania το βαθμολογούν με 7.4. Πράγμα που μου λέει ότι θεωρείτε από τα καλύτερα παιχνίδια του XEGS στον τομέα του και αυτό με θλίβει. Έχει όμορφα γραφικά πάντως.
    3/10 Castlevania.


    Τwillight world. Αυτό ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Αν και δεν μπορώ να πώ ότι με τρέλαναν τα γραφικά είναι ένα πραγματικά καλό παιχνίδι. Η κίνηση είναι αρκετά ομαλή, το επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά προοδευτικό, ο χειρισμός ακριβείας και η μηχανική θυμίζει πολύ τα Castlevania. Αλλά σε αυτή την περίπτωση η παντελής έλλειψη background θα το ρίξει στη βαθμολογία.
    6/10 Castlevania 2.


    Zybex: Αυτό θεωρείται στα τοπ των Shoot em up των Atari. Και πραγματικά είναι. Τα γραφικά είναι όμορφα και λειτουργικά. Ο τρόπος που δουλεύουν τα sprite στο A8 τους δίνουν ένα εφέ που θυμίζει gauraud shading (βοηθάει και το chunky display) οπότε είναι καλό. Αλλά μπροστά στο Gradius τι βαθμολογία να βάλεις. Αλλά είμαι αταράς οπότε βάζω και την υπέροχη μουσική στους τίτλους και...
    5/10 Gradius


    Knockout ή Fight Night. Δύο παιχνίδια boxing. Το knockout είναι ένας πολύ κακός κλώνος του Punch out και δεν χρειάζεται να πώ τίποτα. Το Fight night το οποίο θα βαθμολογήσουμε είναι αρκετά καλό με όμορφα γραφικά, καλό χειρισμό και ενδιαφέρον γενικότερα.
    8/10 Punch Out


    Γενικά μπορώ να πω ότι δεν βρήκα αρκετά αντίστοιχα παιχνίδια. Αλλά την δύναμη του Α8 και αυτό που κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να εκμεταλλευτεί η Atari θα την δούμε την επόμενη φορά.
     
  9. turrican

    turrican Retro Mentor

    Joined:
    Jun 13, 2012
    Messages:
    1,870
    Likes Received:
    662
    Location:
    banned
    Έχω μια ιδιαίτερη αγάπη στο Donkey Cong JR.
    Ήταν απο τα πιο καλογραμμένα παιχνίδια που είχα στον atari μου.
    Διέθετε και αρκετά "σουλουπωμένο" sprite (για τα δεδομένα gr modes που τότε χρησιμοποιούνταν).
    Με εντυπωσίαζε επίσης το γεγονός ότι γενικά στον atari χρησιμοποιούνταν πιο ρεαλιστική απόχρωση του δέρματος (εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα formats που έκαναν χρήση του κίτρινου - καφέ κτλ).
    Με είχε προβληματίσει στο παρελθόν η ύπαρξη παιχνιδιών και ηρώων της Nintendo στα υπόλοιπα formats.
    Ίσως όμως η nintendo να πήρε τα μέτρα της.
    Στο Donkey Cong JR παρατηρώ ότι απουσιάζουν απο τον atari πίστες που υπάρχουν στο arcade αλλά και στο nes.
    Φαντάζομαι ότι αυτός ο "υποβιβασμός" θα ήταν σκόπιμος.
     
  10. ChrisTOS

    ChrisTOS Retro Member

    Joined:
    Oct 24, 2016
    Messages:
    132
    Likes Received:
    156
    Βασικά το πρόβλημα του Α8 στα sprites είναι σημαντικό. Ένα είναι ότι είναι μονοχρωματικά οπότε δεν μπορείς να έχεις ότι εμφάνιση θέλεις. Δεύτερον τα pixel μας είναι λίγο περίεργα ενώ υπάρχει και μεγάλη διαφορά μεταξύ PAL & NTSC. Δοκίμασε να σχεδιάσεις έναν κύκλο χρησιμοποιώντας τις γνωστές εξισώσεις της γεωμετρίας. Εμένα πάντως όταν το είχα δοκιμάσεις μου είχε βγει έλλειψη ;)
     
  11. ChrisTOS

    ChrisTOS Retro Member

    Joined:
    Oct 24, 2016
    Messages:
    132
    Likes Received:
    156
    Επίλογος
    Τελειώνω αυτό το θέμα πιο σύντομα από ότι θα ήθελα (άλλωστε είμαι σε 8-bit φάση τώρα) όμως νιώθω ότι έχω κουράσει αρκετά αλλά δεν μ' αρέσει να αφήνω πράγματα στη μέση.

    Με βάση όλα τα παραπάνω θα νομίζετε ότι θα κράξω την Atari για το τι έκανε με το XEGS αλλά θα έχετε άδικο. Νομίζω ότι έκανε τα περισσότερα πράγματα σωστά. Άλλωστε όλη η παραγωγή (σύμφωνα με την Wikipedia 100.000 κομμάτια) ξεπούλησε με την μία. Επίσης τα παιχνίδια που διάλεξε για το launch ήταν όλα ένα και ένα, ενώ ακόμα και το γεγονός ότι το XEGS έχει Composite Video ως default είναι κάτι εξίσου θετικό.

    Το πρόβλημα ήταν ότι το hardware ήταν ξεπερασμένο για την εποχή που βγήκε και όσο και αν με πονάει που το λέω δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί το NES ή τις άλλες 8-bit κονσόλες της εποχής. Χρειαζόταν σίγουρα ένα update ως κονσόλα με καινούρια modes γραφικών (άλλωστε ήδη είχε συμβεί παλιότερα). Αν ήθελε η Atari να δώσει ακόμα περισσότερη βάση στο κομμάτι υπολογιστής θα έπρεπε να δώσει και ένα mode 80 χαρακτήρων.

    Όμως υπήρχαν ακόμα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει γιατί ως γνωστόν δεν είναι πάντα το καλύτερο h/w που κερδίζει αλλά το καλύτερο software + marketing.

    Φυσικά όπως λένε και οι Αμερικάνοι που είναι σοφός λαός -μην πιστεύετε το αντίθετο- hindsight is always 20/20. Με αυτό υπόψιν και με το γεγονός ότι ως γνωστόν είμαι απόλυτα ειδικός σε όλα τα θέματα (I am the very model of a modern major general etc) θα πω τι θα έκανα εγώ.

    Αρχικά θα επανέφερνα το Atari Program Exchange. Αν νομίζετε ότι το Steam και τα λοιπά store είναι καινούρια ιδέα, κάνετε μεγάλο λάθος. Η Atari ξεκίνησε την γενιά των bedroom coders και τους έδωσε και ένα outlet για να πουλήσουν τις δημιουργίες τους. Φέρνοντας αυτό και στην Ευρώπη θα μπορούσε να κάνει τρομερή δουλειά. Δείτε το παρακάτω παιχνίδι που εμφανίστηκε στο APX με ίσως το καλύτερο scaling που έχω δει.



    Το δεύτερο που θα έκανα σε συνδυασμό με το APX θα ήταν να βγάλω ένα δωρεάν SDK για τον ST ώστε να ενισχύσω και τις πωλήσεις του 16-bit μηχανήματος. Σε συνδυασμό με ένα αρκετά απλό h/w όπως είναι το SIO2PC θα μπορούσε ο καθένας να φτιάξει παιχνίδια για το νέο σύστημα.

    Επίσης, θα επέμενα με παιχνίδια στα οποία το NES ήταν αδύναμο. Δηλαδή θα προωθούσα το 3d ή το pseudo 3d με παιχνίδια όπως το Encounter της Novagen ή τα Mercenary που είναι απλά εντυπωσιακά. Επίσης το NES βασίστηκε πολύ στα JRPG και καλώς γιατί είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να εισάγεις αφήγηση στα 8-bit. Αντίστοιχα το XEGS θα μπορούσε να γίνει ο βασιλιάς των Western RPG. Με παιχνίδια όπως το Alternate Reality που με την προοπτική πρώτου προσώπου αλλά και τα γραφικά του τα βάζει με όποιο άλλο 8-bito. Και φυσικά να μην ξεχνάμε και την υπέροχη έκδοση του Rogue για τον Α8. Σήμερα βγαίνει ένας τεράστιος αριθμός Roguelike ενώ ακόμα και άλλα είδη παιχνιδιών προσπαθούν να ενσωματώσουν στοιχεία του


    Το άλλο πράγμα για το οποίο φημίζονται τα μικρά Atari είναι οι έξαιρετικές μεταφορές απο τα arcade. Όμως τα περισσότερα από αυτά είναι λίγο πιο απλά από ότι θα έπρεπε για την εποχή. Αυτό που θα έκανα θα ήταν να έδινα μαζί και το κασετόφωνο. Αν και είναι πολύ αργό και θα εκνεύριζε απίστευτα τους παίκτες, τα 2-3 ευρώ αντίστοιχα χρήματα του τότε θα τον γλύκαιναν τον εκνευρισμό. Άλλωστε ένα NES game, ακόμα και bootleg έκανε 4 φορές περισσότερο αν θυμάμαι καλά.

    Τέλος, θα διάλεγα παιχνίδια που φαίνονται πραγματικά όμορφα για τις διαφημίσεις μου. Παιχνίδια όπως το Stealth, The Great American Cross Country Road Race (που είναι και παιχνιδάρα), Trailblazer, Attack και Revenge of the Mutant Camels κτλ. Α και θα προωθούσα και όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και παιχνίδια για να χαίρονται και οι γονείς ;)
     
    geoanas likes this.

Share This Page